Saturday, October 24, 2009

kagum

kagum aku dengan mereka..
mereka2 yang berani tampil kehadapan
memegang mike..
bersuara dengan lancar dan yakinnya..
menyampaikan kata2 perangsang, nasihat, motivasi..
mengingatkan antara satu sama lain..
cukup berkaliber..
cukup membina..
bermakna ilmunya.

walaupun umur mereka sama saja dengan aku
mereka amat pandai berdakwah
memberi hujah2,contoh2
berlandaskan al-quran dan hadis..
pemuda-pemudi harapan bangsa.

aku??
rasa begitu cetek sekali ilmu kalau ingin bercakap soal ini
self-confidence yang amat kurang aku rasa
amat teruk sekali..
mungkin..
kerana kurangnya aku mengenai ilmu agama ni
mungkin juga..
aku bukan dari background yang kuat landasan agamanya
perasaan yang amat teruk
perlu dihakis secepat mungkin!

"Kehidupan dunia ini tidak lain kecuali permainan dan hiburan sedang kampung akhirat itulah hidup yang sebenar, andai mereka mengetahui" Al-Ankabut 64

ya..dunia ni hanya sementara..
akhiratlah matlamat utama kita..
aku perlu berubah!!
merangkak2, bertatih2 dan terus maju..
kena yakin, semangat & istiqamah
tiada yang mustahil
atikah boleh
yeah!

"Ya Allah..janganlah kau ambil nyawaku sebelum aku siap sedia..jadikan pengakhiran hidup ku dalam keadaan husnul khotimah..."amin..

****
SMAC induction course dah 2 hari berlangsung
baru lepas games..
volleyball and netball cukup penat
letih
sakit2 joint and muscle aku
almaklumlah dah lama tak bersukan
stretching pun ala kadar je tadi.
muka dah merah&kegelapan dek simbahan cahaya matahari
mau lunch
perut dah berkeroncong ni.
****

1 comment:

muzikri said...

jus wan to share.......u cant boycott israel......the proper things to do is to boycott zionisme........salam