Wednesday, April 28, 2010

pão penerus hidup

pão sudah sebati dlm darah dagingku..
sejak dulu lagi 
terutama ketika aku menempuh zaman pra-siswazah di cfsiium
dialah yg sudi menemani aku tika pagi
ketika study,
mahupun bila fadz,rummateku tiada di bilik.
dialah penyokong kuatku utk berdiet =)
 dan mengurangkan perbelanjaan harian aku sehinnga 30%
syabas bete!

pão bukan 'pau'. mungkin dlm kumpulan yg sama.itu bahasa portugeese. In malay we call it roti.
petang tadi tergerak hati nak search jakim. nak check halal tak roti yg aku bawa dkt office. Surprisingly,jawapannya,
Sijil Tamat Tempoh (berkuatkuasa 30 mac 2010)

Alang2 tu, search product lain. roti yg biasa aku beli dkt kiosk zainab tu tak ada dlm senarai! Perlu lebih berhati-hati lepas ni.


ohh..jgnlah mudah terpedaya dgn logo halal apatah lagi kalau yg tak ada.

Nasib baik sekarang ni boleh tahu direct terus ke jakim dgn sms. Just a simple step:
taip halal[bar code] then, send to 32728

eg: halal[ 9551234567891]

nak online pun boleh. 

mencari yang halal tu kan tanggungjawab kita.

p/s: hari ni mama first time masak ikan keli..almaklumlah dkt rumah ni faiz dgn aqilah je yg mkn. first time juga aku merasanya walaupun sedikit geli mula2. sodap jugak! papa puasa satu hari.haha..


No comments: