Friday, August 12, 2011

tersedak

Bismillahirrahmanirrahim..

-bila org guna barang kita lepas tu pulangkan bukan pada tempat yang asal... dah tahu pinjam tahu la pulang!

-bila disenyum dibalas masam

-bila naik teksi- pak cik- tak pasang- meter-harga tinggi melambong

-bila kena marah  ( dengan pak cik emo ulat tiket) yang ingat dia laki dia sorang je boleh marah?

-bila tengok mamat bajet cool tengking si gadis

bukan senang nak kekal sabar macam ikan kekal hidup dalam air.

* "tapi awak lupa banyak mane Allah 'sabar' dengan awak yang pendosa".
tersedak.

dear blog,
saya wonder kenapa saya letak nama awak I'm strong! sebab nabi kata orang yang kuat tu ialah orang yang mampu mengawal diri ketika marah bukanlah yang hebat bergusti. Langsung tak mencerminkan saya si pemilik awak. Saya malu dengan diri saya sebenarnya, malu dengan rakan2 saya, malu dengan Tuhan yang sentiasa melihat saya. mahu dikekalkan supaya terus menjadi pemangkin?entahlah.

dan bukanlah dikatakan sabar sekarang kerana "sabar yang sebenar-benarnya ialah sabar saat bermulanya musibah" (HR Bukhari)

hidup ni bukan setakat tersedar. dah tersedar cepat-cepatlah bertindak.

next time cube lagi.

Best regards,

1 comment:

Syara Shin said...

Post yang paling aku suka setakat ni! ;D Keep it up!