Monday, March 14, 2011

algebra

Bismillahirrahmanirrahim..

Dalam banyak-banyak kelas sepanjang sem ni, satu kelas ni yang saya tak mampu nak duduk di barisan hadapan seperti biasa. memang  tak boleh. gabra habis. tak tahu kenapa. walhal sememangnya hobi saya duduk di hadapan, mengadap muka lecturer. berharap dapat fokus lebih tambah lagi berkat duduk dekat saf depan ni, dengan tempias air liur daripada mulut lecturer.

Lepas dari exam mid sem hari tu, saya realise saya kena atasi juga masalah fobia ni semua kalau betul nak dapat A solid. impossible?? nothing is impossible, saya percaya itu. frankly speaking, bila dikaji balik bukan subjek algebra tu yang menakutkan saya. tak ada masalah langsung dengan subjek tu.tapi sebab saya fobia bila jesni yang ajar (jgn terkejut.kitaorang mmg tak panggil 'doctor' sebab dia tak suka). sesuai ke perkataan fobia tu? (apa-apa je la)  . Dia ajar best je. serius best. tapi menakutkan kut sebab dia suka tanya soalan on the spot dan suka bagi latihan dalam kelas dan tengok student dia buat. saya gementar sikit kalau orang duduk sebelah tunggu jawapan atau tengok kita buat kerja. saya dah lah selalu blurr dalam kelas.

Tapi saya dah tekad. Nak jadi cool macam biasa. Kenapalah perlu takut sangat sebab dia manusia juga. saya pun manusia juga. kalau saya blank dalam kelas biasalah tu. first time belajar. dia dah bertahun-tahun mengajar. senyum je kalau tak tahu :) apa susah. lagi satu yang saya baru perasan time weekend baru2 ni, cara dia ajar tak adalah jauh beza dengan madam jannah ajar masa kat cfs dulu. lebih kepada konsep. kalau dengan madam jannah ok, tak kan dengan jesni tak boleh kut?Yang penting sekarang ni saya kena atasi rasa fobia tu before next month.

dan pagi tadi, first trial dalam sejarah sem 2 saya kembali berada di barisan hadapan semula. gara2 dua 'anak jesni' yang agak bersemangat.  dan pagi tu juga la dua pop quiz jesni buat. sejuk tak sejuk. menggigil jawab wo. nasib baik alhamdulillah.. berkat kawan dengan 'anak2 jesni' ni hilang sikit gabra. dengan izin Allah juga, dia hilangkan sedikit rasa gabra bila dapat soalan. dapat juga saya jawab soalan tu dengan confidentnya jayanya! hohoh..

kesimpulannya, hilangkan rasa takut, gabra dan penyakit2 hati yang lain ni. Ia hanya menyusahkan hidup saja. dan teruslah berusaha hingga ke hujung nyawa. aja2 fightee!!










saya, Nur Atikah Yusof berharap apa-apa yang terbaik saja



doa doakanlah saya di sini.


Best regards,

2 comments:

teha said...

uit maksom!!ade plak anak jesni...adoi...aku anak jesni terpinggir je...hehe

za said...

ha3..at least ade la kn title anak jesni tu..hua3
xpe tikah..smoga ko berjaye