Friday, December 18, 2009

man_of_disaster

Pantang!
Cukup pantang betul bila depan mata sendiri lihat, telinga sendiri dengar lelaki marah2, tengking2 or naik tangan kat perempuan. Hello! Siapa kamu nak kasar2 dan nak tunjuk macho (konon) sebagai seorang lelaki. Anda bukannya ada sebarang ikatan pun untuk suka2 hati marah orang perempuan. Ok.

Lelaki oh lelaki..
Memang tak patut berkasar dengar kaum hawa. Even as a husband or brother, kalau ada saudara wanita yang buat silap pun, at least cakaplah baik2. Sekasar-kasar seorang perempuan pun, hati wanita ni cukup halus and sensitive you know!? Bukan ke lelaki yang sepatutnya guide and protect women? Inikah contoh terbaik bakal pemimpin keluarga merangkap pemimpin negara kelak? Tepuk dada, tanya jap kat diri sendiri.

Wake up girls!
Memanglah perempuan tu secara amnya lagi lemah dari lelaki. Tapi, selemah-lemah perempuan pun tak bermakna lelaki yang 'kononnya' comfirm nak kahwin dengan kita nanti tu boleh buat sesuka hati dekat kita. Are you really sure about that? Hati manusia boleh saja berubah2.. Tapi memang geramlah and kesian juga tengok perempuan yang biarkan saja lelaki buat sesuka hati kat dia. The power is in our hands! Kalaulah aku ada power macam superman; bawa lari perempuan2 yang dikasari (cewah,ayat!) ke tempat lain yang lebih selamat atau jadi ultraman; campak laki2 tak guna ni ke hujung dunia.hmm.. macam best je bunyi.

1 comment:

Anis Juwairiyah said...

aku..
fine..terpaksa akui
yg aku suka post ni.:)

hahahaha....
bgus2..ko dapat tulis
apa yg aku tgh rasa skrng.
haish.semua na sama..smpi
hati dan perasaan aku pun ko bleh tau.:)